Používáním tohoto webu souhlasíte s použitím cookies pro zobrazení cíleného obsahu, reklamy a pro účely sledování návštěvnosti. Souhlasím Další informace

Číslo 5-6/2016: Antukové tipy

Práce nohou; rozhodující faktor hry na antuce (Foto: Martin Sidorják)

Práce nohou; rozhodující faktor hry na antuce (Foto: Martin Sidorják)

Jaké jsou vaše výsledky na antuce? Ne moc dobré? Pak tu mám pro hru na antuce trochu inspirace.

  • Buďte připraveni na delší výměny. Potřebujete trpělivost a kondičku. Přizpůsobte trénink, zařaďte běh/skluzy před tréninkem a také skákání přes švihadlo. Abyste připravili svalové přitahovače na skluzy, zahrňte výpady ve všech různých variacích (s/bez zátěží, vpřed, vzad, stranou, s krokem a vypnutím na špičku před výpadem atd.).
  • Práce nohou je král. To platí dvojnásob, když je větrno. Učit se sklouznout, vracet do pozice, nabíhat na síť a vždy držet rovnováhu, to je základ. Je-li vítr, nezaujímejte postoj příliš brzy. Místo toho zkuste šetřit váš poslední krok do chvíle, kdy přijde společně se švihem paže a zásahem míče. Jestliže zaujmete postoj na antuce příliš brzy, nemůžete už reagovat na špatné rány nebo neočekávaný nárazový vítr. Abyste dosáhli co nejlepšího přenosu tělesné váhy ve směru úderu a zároveň šetřili klouby, sledujte pozici prstů na přední noze. Nejsou-li v extrémní pozici, měly by vždy ukazovat směrem k místu, kam hrajete. 

Tip pro ty, kteří nemají rádi skluzy: Zkuste hrát v botách na travnatý kurt nebo použijte Vivobarefoot Motus Model. Tyto boty minimalizují klouzání (na antuce).

  • Dýchání je královna. Čím delší výměna, tím vědoměji byste měli dýchat, abyste dostali dost kyslíku do svalů, mozku a celého těla. Dýchejte v souladu s údery a pohybem během výměny a ještě hlouběji během přestávek.
  • Duševní síla jde obvykle ruku v ruce s úrovní fyzičky. Čím lépe jste připraveni fyzicky, tím duševně odolnější budete na kurtu. Buďte připraveni zasloužit si každý jednotlivý bod. Nikdy se nevzdávejte předtím, než je bod zápasu odehrán. Historie ukázala, že i když jste prohráli set a je to 0:5 ve druhém, stále je možné zápas zvrátit.
  • Mějte herní plán. Na kurtu musíte myslet dopředu s ohledem na taktiku a důkladně promýšlet každý bod. Zlepšete repertoár úderů. Topspin, slajs, lob, kraťas nebo krátké míče ven kurtu vám umožní prohánět soupeře po celém kurtu; bude muset tvrdě pracovat, aby si vydobyl své body. Krom toho potřebujete také pracovat na umístění (trénujte s rozmístěnými plechovkami na míče jako cíli!), hloubce a rotaci. Vypilujte čop z bekhendu, trénujte umístění podání a returnu a používejte v tréninku kraťas, lob a náběhy k síti.
  • Kvalita je před kvantitou. Někdy je lepších 50 minut vysoce kvalitního a intenzivního tréninku než 3 nebo 4 hodiny hry s nízkou intenzitou. Když jste na kurtu, potřebujete stoprocentní koncentraci bez ohledu na to, zda jde o trénink nebo zápas. Cítíte-li pokles koncentrace, je lepší odejít. Zkuste prodloužit čas na kurtu, kdy jste „dobře-koncentrovaní“, protože zápasy na antuce budou delší.
  • Zřiďte si svůj „účet chyb“. Na antuce se mohou vyskytnout chyby. Zkuste být tolerantní. Využijte každé chyby jako ukazatele nezbytného zlepšení pro další úder. Jestliže zahrajete křížný forhend do autu, řekněte si něco jako: Příště musíš zůstat níž a v kontaktu s míčkem vydržet o trochu déle. Být tolerantní vůči svým chybám a umět je použít jako pozitivní ukazatele ke zlepšení vám pomůže, abyste zůstali uvolněni.
  • Vybudujte si taktický arzenál. Většinou nebudete schopni spoléhat na sílu. Počkejte si na krátký nebo vysoký míč, abyste zaútočili. Udělejte to pouze v případě, když jste si vytvořili prostor pro vítězný nebo útočný úder. Základním úderem z obou stran je ten křížný. Je to bezpečnější (nižší síť, delší dráha letu), usnadňuje vám to návrat do pozice (kratší vzdálenost běhu) a s technikou otevřeného postoje také šetří energii. Zajisté potřebujete i údery po lajnách, ale sledujte jejich mix! Zhruba řečeno, mělo by to být 80 ku 20 (křížné proti úderům po lajnách). Obzvlášť když jste pod tlakem, využívejte křížné údery. Můžete do své hry přidat variace mixováním pěti množinami proměnných: údery dlouhé a krátké, doleva či doprava, nízké a vysoké, čopy a topspiny, rychlé a pomalejší. Když je budete kombinovat, skončíte s velmi silným taktickým arzenálem pro hru na antuce.
  • Skórujte. Když vyhráváte, hrajte „ROUGH“ ve smyslu útočně. Když prohráváte, hrajte „TOUGH“ ve smyslu vytrvale. Vždy usilujte o to, být o dva nebo tři body napřed.  

Tip pro dominanci v zápase: I když se může zdát, že máte víc času na své údery, nečekejte vždycky na to, až k vám míč přiletí. Místo toho si pro něj jděte! Využijte první příležitost dostat se před základní čáru na kurt do útočné pozice. Samozřejmě se pak potřebujete vrátit zpět do pozicre, nebo naběhnout na síť.

Hodně zábavy a hodně štěstí.        

 

Další informace

Sdílet na:

www.tennis-arena.cz//cislo-5-6-2016-antukove-tipy-12880cz/

Diskuze:

Partneři

      LIVESCORE.in

© Tennis Arena s.r.o. 2017, Design by Beneš & Michl.
Provozováno na CMS wmPUBLIC.

Projekt www.tennis-arena.cz využívá zpravodajství ČTK a SITA, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK i SITA výslovně zakázáno.

TOPlist